štvrtok 26. júna 2014

Zavárací experimentálny experiment


Takže dnes ideme experimentovať :)
Kedže všade dozrieva ovocie a je ideálny čas na chystanie zásob na zimu a aj u nás beží zaváranie v plnom prúde. Dnes sme však dostali tip na pomerne nešpecifický spôsob uskladňovania ovocia a rozhodli sme sa ho vyskúšať. Pôvodný návod je z knihy Anastázia a priznávam, že pôvodný text som nečítala takže mám len sprostredkovanú verziu. Údajne overenú a vraj výborne funguje. Kedže nie som chemik budem musieť trošku zapátrať do tajov chemických procesov a reakcii aby som tomu prišla na kĺb a zistila čo sa deje a aké chemické reakcie prebiehajú v takto uskladnenom ovocí. Ale nechajme sa prekvapiť. A po zime uvidíme, či to naozaj funguje :)
Ono je to v podstate veľmi jednoduché. Vezmeme čisté poháre na záváranie (ja som ich aj sterilizovala) a natrháme čerstvé nepoškodené ovocie so stromu priamo do flaše. Ideálne aj s kusom stopky - vraj to spomaľuje rozklad ovocia. Ovocie do pohára jemne poukladáme a uzavrieme. A hotovo. Takto uložené ovocie by malo po nejakom čase pustiť vlastnú šťavu a prebehne fermantačný proces. Nejedná sa o alkoholové kvasenie. Takto uskladnené ovocie by malo vydržať do ďalšieho jara. Podľa popisu, ktorý som dostala sa tento spôsob hodí na uskladnenie drobného bobuľového ovocia. Pričom by si naložené višne (aj iné ovocie) mali uchovať dostatok vitamínu C a ostatných nutričných látok, ktoré sa ničia pri klasickom zaváraní. Pri otvorení pohára je vraj typická ovocná vôňa a chuťovo je ovocie podobné čerstvému, akurát je menej sladké. Uvidíme. Som celkom zvedavá na výsledok tohto experimentu. Skúsime takto uskladniť pár flašiek z každého ovocia a o výsledku budeme informovať :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára